loading...
جدیدترین فناوری های روزدنیا
admin بازدید : 55 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (0)

اگر قصد خرید لپ تاپ ASUS N55SF را دارید امکانات و قابلیت های لپ تاپ را به طور کامل و دقیق مطالعه نمایید.

ایسوس یکی از شرکت هایی است که لپ تاپ های خود را براساس امکانات و ویژگی هایی که دارند در گروه های مختلفی دسته بندی می کند.
برای مثال لپ تاپ های سری ROG برای گیمرها طراحی شده اند و قدرت گرافیکی و توانایی آن ها در اجرای بازی های کامپیوتری برای افرادی که نیازهای گرافیکی محدودی داشته و یا علاقه ای به بازی ها ندارند مناسب نخواهد بود و یا سری B که در گروه Business قرار داشته و برای کاربران با نیازهای تجاری و اداری طراحی شده است مسلما تفاوت های ساختاری با سری قبل خواهد داشت.
سری N نیز یکی دیگر از محصولات شرکت ASUS است که در گروه Multimedia Enterntainment قرار می گیرد. بارزترین ویژگی سری N از لپ تاپ های ایسوس قابلیت های صوتی آن ها و مجهز شدن به اسپیکرهای قدرتمند است.



لپ تاپ N55SF که در نمایشگاه Computex 2011 معرفی شد، یکی از لپ تاپ های سری N است. در ساختار بدنه این لپ تاپ از پلاستیک، کائوچو و آلومینیوم استفاده شده است. این لپ تاپ بدنه مشکی رنگ و براق دارد و نواری فلزی در حاشیه درب آن امتداد یافته است.
بخش داخلی لپ تاپ N55SF نیز از یک تم رنگی نقره ای و مشکی مات برخوردار بوده که در مجموع ترکیبی شکیل و جذاب را ایجاد کرده است.
درب براق N55SF به راحتی اثر انگشتان را جذب می کند و این نکته موضوعی است که برخی از کاربران در هنگام خرید بسیار به آن توجه می کنند.
در خصوص درگاه های لپ تاپ N55SF باید بگوییم که سمت راست بدنه به جک های هدفون و میکروفون، 2 پورت USB 2.0 و یک درایو Super-Multi DVD و یک فیش Subwoofer مجهز شده است.
سمت چپ بدنه لپ تاپ N55SF به ترتیب شامل دو درگاه USB 3.0، خروجی HDMI، پورت اترنت گیگابیتی، خروجی VGA، جک آداپتور AC و قفل کنزینگتون است.
در قسمت جلوی لپ تاپ N55SF شیار کارت حافظه خوان طراحی شده است.
در خصوص امکانات شبکه ای لپ تاپ، علاوه بر آن که به کمک درگاه RJ-45 آن می توانید یک اتصال اترنت گیگابیتی با سرعت بالا را تجربه کنید، پشتیبانی این ابزار از استانداردهای بی سیم b/g/n 802.11 نیز یک ارتباط وایرلس مناسب را با سایر منابع شبکه برای شما فراهم خواهد کرد.
خوب است بدانید لپ تاپ N55SF ایسوس 38 سانتی متر طول، 26 سانتی متر عرض و 3.5 سانتی متر ارتفاع دارد و با 2.7 کیلوگرم وزن، یک ابزار سنگین در گروه لپ تاپ های 15 اینچی محسوب می شود.
از سوی دیگر تهویه هوای گرم لپ تاپ از دو دریچه ای که یکی در جلو و دیگری در سمت چپ بدنه تعبیه شده است انجام می شود و این گرما در هنگام فعالیت لپ تاپ چندان محسوس نیست.
کلید پاور لپ تاپ N55SF برخلاف آن چه که در ساختار ابزارهای مشابه وجود دارد، در کنار سایر کلید ها، در بالا و سمت راست صفحه کلید قرار گرفته است و در نگاه اول برای کاربر قابل تشخیص نخواهد بود.
کلید های مالتی مدیای لپ تاپ نیز در یک ردیف عمودی و در سمت راست صفحه کلید دیده می شود. با وجودی که این صفحه کلید ابعاد مناسبی دارد اما به دلیل نوع چیدمان کلید ها ممکن است کار کردن با آن در ابتدا کمی مشکل باشد.
همان طور که گفته شد در سمت راست بدنه لپ تاپ N55SF یک فیش Subwoofer تعبیه شده است که تنها در سری N لپ تاپ های ایسوس دیده می شود. از این فیش می توانید برای اتصال Subwoofer همراه لپ تاپ، استفاده کنید.
از طرفی لپ تاپ N55SF به یک درایو اپتیکال Super-Multi DVD مجهز شده است. به کمک این درایو، لپ تاپ قادر به نوشتن و خواندن از دیسک های Blu-Ray خواهد بود.
در مجموع می توان گفت که ایسوس در انتخاب سخت افزاهای مناسب برای ساخت یک لپ تاپ با ویژگی های متعدد موفق عمل کرده است.



لپ تاپ N55SF در گروه لپ تاپ هایی قرار می گیرد که پلتفرم Sandy Bridge دارند. ساختار پردازنده این لپ تاپ مبتنی بر چیپ ست Intel HM65 بوده و به یک پردازنده چهار هسته ای Core i7-2630QM مجهز شده است.
فرکانس این پردازنده ۲ گیگاهرتز است و به کمک فناوری Hyper Threading می تواند تا ۸ رشته پردازشی را به صورت همزمان به اجرا درآورد.
میزان حافظه RAM لپ تاپ نیز 4 گیگابایت و از نوع DDR3 و با فرکانس ۱۳۳۳ گیگاهرتز است.
از آن جایی که N55SF به دو اسلات حافظه مجهز شده است قادر خواهید بود که میزان حافظه لپ تاپ را تا ۸ گیگابایت نیز افزایش دهید. از طرفی هارددیسک به کار رفته در ساختار لپ تاپ N55SF میزان 750 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار کاربر قرار می دهد.
همچنین سرعت چرخش این هارددیسک 2.5 اینچی که از اینترفیس SATA استفاده می کند، ۵۴۰۰ دور در دقیقه است.
در خصوص امکانات گرافیکی N55SF باید بگوییم که به یک کارت گرافیکی از سری ۵ کارت های NVIDIA مجهز شده است. GT 555M یک کارت گرافیکی با ۲ گیگابایت حافظه از نوع DDR3 است.
به کمک فناوری Video Magic که توسط ایسوس ارایه می شود، پردازنده گرافیکی لپ تاپ N55SF قادر خواهد بود تا اطلاعات را با سرعت بیشتری پردازش کرده و وظایف گرافیکی متعددی را مدیریت کند.
همچنین فناوری ASUS Splendid، فایل های مدیا را بهینه کرده و تصاویری شفاف تر، با کنتراست و رنگ بندی بهتری را به نمایش در خواهد آورد. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که N55SF در گروه لپ تاپ های ۱۵ اینچی قرار می گیرد.



لپ تاپ N55SF دارای صفحه نمایش مات 15.6 اینچ بوده و نور پشتی صفحه نمایش از نوع LED می باشد. حداکثر تفکیک پذیری این صفحه نمایش در هنگام پخش تصاویر Full-HD، با رزولیشن 1600x900 و در حالت HD، با رزولیشن 1366x768 است.
Subwoofer یک استوانه مشکی رنگ براق است و با اتصال کابل آن به ورودی لپ تاپ کیفیت صدای مناسبی را در اختیار خواهید داشت.
کابل این اسپیکر در حدود ۳۰ سانتی متر بوده و در فضایی که در بخش زیرین اسپیکر تعبیه شده است قرار می گیرد.
Subwoofer به گونه ای طراحی شده است که بتواند صدای خروجی لپ تاپ را در محدوده گسترده تر، با کیفیت بالاتر و نویز کمتری منتشر کند. اما قابلیت های صوتی N55SF به همین جا محدود نمی شود.
در ساختار لپ تاپ N55SF از یک اسپیکر NX90 که از فناوری Sonic Master پشتیبانی می کند، استفاده شده است. این اسپیکر که توسط Bang & Olufsen طراحی شده است یک پوشش نقره ای رنگ با طراحی خاص دارد که در بالای صفحه کلید قرار گرفته است و کیفیت صدای فوق العاده ای را ایجاد می کند.
بنابراین اسپیکرهای به کار رفته در ساختار N55SF در کنار درایو چند منظوره و همچنین یک وب کم HD، امکانات مالتی مدیای کاملی را در اختیار کاربر قرار خواهند داد.



صفحه کلید نقره ای رنگ لپ تاپ N55SF ابعادی استاندارد دارد و روکش خاص به کار رفته روی کلید ها باعث می شود که علایم روی آن عمر بیشتری داشته باشند.
پد لمسی بزرگی که در پایین صفحه کلید قرار دارد نیز در کنار کلید یک پارچه ماوس، عملکرد مناسبی را ارایه می کند. متاسفانه مشکلی که در مورد درب لپ تاپ و باقی ماندن اثر انگشت روی آن وجود دارد، در مورد بخش داخلی آن نیز صدق می کند و شما مرتبا مجبور خواهید بود که به تمیز کردن آثار باقی مانده از لمس صفحه کلید و پد لمسی مشغول شوید.



با توجه به امکانات صوتی و تصویری لپ تاپ N55SF و میزان برقی که مصرف می کنند، می توان گفت که باتری ۶ سلولی آن با عمر تقریبی ۳ ساعت عملکرد مناسب و قابل قبولی دارد.


حرف آخر
N55SF با مجهز شدن به یک پردازنده قدرتمند، یک هارددیسک با فضای ذخیره سازی مناسب و یک کارت گرافیک GT 555M می تواند به انتظارات مخاطبان خود به خوبی پاسخ دهد.
این سخت افزارها در کنار یک صفحه کلید و پد لمسی با ابعاد مناسب و همچنین درگاه های متعدد، یک ترکیب مناسب را ایجاد کرده اند. سیستم صوتی ویژه لپ تاپ N55SF که شامل یک اسپیکر و یک Subwoofer قدرتمند بوده، به همراه یک درایو اپتیکال که قابلیت پشتیبانی از فناوری Blu-Ray را دارد، تجربه جدیدی از تماشای فیلم ها و فایل های موسیقی را برای شما به همراه خواهد داشت.
اما اگر N55SF ایسوس سبک تر بود و یا ساختار بدنه آن مجموعه ای از آثار انگشت کاربران نمی شد، به راحتی می توانستیم بگوییم که یک ابزار بی عیب و نقص را بررسی کرده ایم. اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که به آن چه که می شنوید بسیار اهمیت می دهند و از طرفی ویژگی های مثبت ذکر شده در خصوص لپ تاپ N55SF با نیازهای شما مطابقت دارد ، N55SF گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

قیمت لپ تاپ ASUS N55SF به همراه قابلیت ها و امکانات اضافی که ایسوس برای آن قرار داده است نسبت به مدل های مشابه مناسب تر می باشد.

ارادو خرید لپ تاپ ASUS N55SF را به افرادی که دنبال لپ تاپی برای مشاهده فیلم و گوش دادن به آهنگ با کیفیت عالی هستند پیشنهاد می کند.

 www.news-day.rozblog.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
من علی زمانی مدیراین وب میباشم.تمامی اطلاعات وجوددرسایت نظرات وعقیده های شخصی ودانسته هاوتحقیقات این شخص میباشد.اگرسوالی درزمینه ی کامپیوتروموبایل داریدایمیل من راAddکنید.امیدوارم ازاطلاعات درسایت ونظراتم خوشتون بیاد.موفق باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شماکدام یک ازمارک های زیررادرزمینه ی لب تاب میپسندید؟
    به نظرشماکدام انتی ویروس برتراست؟
    شماکدام یک ازماک های زیررادرزمینه ی موبایل قبول دارید؟
    شماازکدام سیستم عامل درکامپیوترخوداستفاده میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 71
  • بازدید کلی : 11,739
  • کدهای اختصاصی
    اطلاعات درباره ی گوشی htc اطلاعات درباره ی گوشی samsung اطلاعات درباره ی لب تاپ dell,hp,sony,apple,msi,acer,asus,fujitsu,toshiba اطلاعات درباره ی ایپدوتبلت اطلاعات درباره ی تمامی فناوری های روزدنیا