loading...
جدیدترین فناوری های روزدنیا
admin بازدید : 83 یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

آخرین محصول شرکت اپل نوت بوک MacBook Pro نام دارد و اولین محصول این شرکت با تلاشهای جدید اینتل در زمینه ی ساخت پردازنده Core Duo نوت بوک همگام بود. این امر به لحاظ قدرت، برخورداری از تعدادی مشخصه ی خوب جهت داشتن بدنه ی باریک و عمر بهتر باتری، رسیدن به نزدیکی های قله ی فناوری امروز نوت بوکها را نشان می دهد. من دانشجویی هستم که طی دو سال گذشته وسوسه ی خرید نوت بوک را در ذهنم داشتم، اما با داشتن حق انتخاب بیشتر و ورود نوت بوکهای آینده ظاهراً همیشه فاقد مشخصات ضروری بودم که با عدم تصمیم گیری خود (و نداشتن پول) آنها را از دست دادم.

پاییز سال آینده در Law School حضور خواهم داشت و بالاخره آن موقع که فرصت داشتن یک نوت بوک فرا می رسد، شاید دیگر حق انتخابی نداشته باشم. خوشبختانه، فناوری نوت بوک بهتر از سالهای پیشین است، و بالاخره نوت بوکهایی هستند که از بین آنهایی که تقریباً همه ی آن مشخصاتی را که می خواستم دارند، انتخاب کنم، قبل از آن اول فکر کردم، که به یکی از آنها احتیاج دارم. من نیاز به لپ تاپی با مشخصات ساده ایی دارم: کارت گرافیک با قابلیت اجرای بازی های رایانه ایی، قدرتی نزدیک به سیستم های رومیزی، وزن کم، نمایشگر درخشان، عمر باتری مناسب و ظاهری شیک (مشخصه های اصلی را که همگی می شناسید).

یکبار من پردازنده ی Core Duo را دیدم، می دانم که آن روز فرا می رسد و هر لپ تاپی را که بخواهم بالاخره بدست می آورم. من قبل از ماه آگوست باید یک لپ تاپ داشته باشم در نتیجه انتظارها برای ساخت پردازنده ی 64 بیتی Core Duo به پایان رسید بطوری که تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده این پردازنده به بازار می آید. نوت بوکهای مورد نظر من عبارتند از مدل W3J، Acer 8204 و محصول جدید اپل MacBook Pro بود، همگی جزء سیستم های پیشرفته ایی هستند که مجهز به کارت گرافیک Radeon X1600 و پردازنده جدید Core Duo است.

نوت بوک اپل در واقع گزینه ی انتخابی ام نبود، چرا که در Law School که من حضور دارم، به یک سیستم Windows نیاز داشت. مدل Acer نقطه ضعفهای زیادی داشت، از جمله کارایی ضعیف نمایشگر و سایر مشکلات، هر چند افرادی را می شناسم که از کارایی خوب این سیستم لذت می برند. در واقع من هفته گذشته مدل W3Jرا سفارش دادم، اما بعد از آنکه فهمیدم نوت بوک پیش سفارشی من آنقدرها هم جدید نبود، رغبتی به آن پیدا نکردم و اگر این مدل را می خواستم، باید کمی بیشتر صبر می کردم. سفارش خودم را تقریباً چهار روز بعد از اینکه معرفی یک نوت بوک را در سایت Boot Camp دیدم، فسخ کردم، که نه تنها یکه خودم،بلکه وعده ی یک برنامه پشتیبانی شده و کارآمد با دوبار بوت شدن سیستم را (در آینده) می داد. من آدم احمقی نیستم، و قصد آنرا نداشتم که رو صورت تولیدکنندگان نوت بوک تف کنم. با قرعه کشی در سایت و دریافت نشان، 24 ساعت بعد (با تخفیف دانشجویی و به قیمت 2299 دلار) نوت بوک جدید مک بوک پرو را برداشتم. این اولین نوت بوک اپل بود که تابحال خریده بودم، ولی با امنیت شبکه ی Boot Camp ، آم موقعی را مجسم می کنم که در محصول جدید آنها شیرجه بزنم.
 


کیفیت ساخت و طراحی
طراحی و ساخت لپ تاپ مک بوک پرو شکاف بزرگی محسوب می شود. برای کسانی که از لپ تاپهای Dell، اچ پی و Copmaq استفاده کرده اند و بر آنها احاطه ی کامل دارند (هر چند مسلماً هرگز آنها را نداشتند) ارتقاء کیفیت این محصول بسیار بسیار قابل تحسین است.

 www.news-day.rozblog.com

چندین مشخصه ی رضایت بخش برای باریک کردن بدنه ی مک بوک پرو به قطر یک اینچ بکار برده شده. اولین مشخصه برای قرار دادن دیسک دو لایه ی درایو 8x DVD (3میلیمتر باریکتر) نسبت به دیسک تک لایه ایی 4X است. وضعیت بدی ست، ولی من باید با درایو PC خودم کار می کردم، و هرگز در زندگیم با دیسک های دو لایه ایی کار نکردم.

مک بوک پرو، نوت بوک باریکی ست اما بدنه ی آن ساخته شده از آلومینیوم است که نوید بخش ایمنی و اطمینان است، در این نوت بوک مشخصات ضدو نقیض زیادی وجود دارد مانند سنسور حرکت، که چنانچه هارد دیسک در معرض خطر ناشی از تکانهای ناگهانی باشد، هارد را قفل می کند.حتی برخی افراد برنامه ایی به نام iAlert را می سازند، که بواسطه ی آن می توانید مانع از دزدیدن کامپیوتر خود بشوید و در چنین مواقعی از سیستم حافظت می کند.

موقعی که زنگ خطر فعال شود، ( با ریموت اضافه شده که برای Front Row بکار برده می شود) زنگ خطر لپ تاپ شروع به نواختن می کند و اگر کسی آنرا بلند کند، نمایشگر روشن/خاموش می شود. مشخصه ی واقعاً جالبی ست و با اینحال بطور تعجب آوری برای کسی مثل من که موقع رفتن به دستشویی لپ تاپ را روی میز کتابخانه ی مدرسه می گذارم، کاملاً مفید و کارآمد است. درمورد نمایشگر بگویم که موقعی که فشاری بر آن وارد می شود، حداقل انعطاف پذیری را از خود نشان می دهد. بطور کلی احساس می کنید که این لپ تاپ نسبت به مدل قبلی از خیلی جهات اصلاح شده است ( مانند بسیار از پلیرهای iPod در مقایسه با اولین نسل از iPod ها).

Benchmark ها
(کلیه تستهای اجرا شده در ویندوزXP با درایورهای پیش فرض ارائه شده توسط اپل در سایت Boot Camp Beta بکار می رود)
تلاشهای اعمال شده در ساخت مک بوک پرو حاکی از آن است که این سیستم به اندازه ی آنچه که انتظار می رفت از پردازنده 2.0GHz Core Duo چندان پرسرعت نیست، اما تعجب آور اینکه با این حال شما می توانید آنرا تحت ویندوز بدون ایجاد وقفه اجرا کنید. معلوم شده که این CPU مشابه همان پردازنده ایست که در مدل Dell Inspiron بکار برده شده است، که سرعت آن 8 ثانیه کندتر است، مشخص است که مک بوک اپل فرصتی برای بهینه سازی در اختیار دارد. این امتیازها آشکارا برای پردازنده پنتیوم M مورد استفاده قرار می گیرد.

مدت زمان محاسبه Pi در دو میلیون محل ارقام در عدد:
 

Notebook Time to Calculate Pi to 2 Million Digits
Apple MacBook Pro (2.0GHz Core Duo) 1m 24s
Samsung X60 (1.66GHz Core Duo) 1m 29s
Dell Inspiron e1505 (2.0GHz Core Duo) 1m 16s
HP dv8000z (1.8 GHz Turion-64 ML-32)  2m 12s
Dell Inspiron 6000D (1.6 GHz Alviso Pentium M) 1m 52s
Lenovo ThinkPad T60 (2.0GHz Core Duo) 1m 18s
Sony VAIO S360 (1.7 GHz Dothan Pentium M) 1m 57s
Dell Inspiron 600m (1.6 GHz Pentium M)  2m 10s
Sony VAIO S380 (1.83 GHz Alviso Pentium M) 1m 42s

من هر دو نوع 05 و 06 از سری 3DMark را اجرا کردم. در جدول زیر نتایج هر دو تست ارائه شده و اینکه چگونه آنرا با سایر نوت بوکها مقایسه می کنیم.

 نتایج تست 3DMark 05
 

Notebook  3DMark 05 Results
Apple MacBook Pro (2.0GHz Core Duo, ATI X1600 128MB  2866 3D Marks
 Lenovo ThinkPad Z60m (2.0GHz Pentium M, ATI X600 128MB)  1659 3DMarks
ThinkPad T43 (1.86GHz, ATI X300 64MB graphics)  727 3DMarks
 Asus V6Va (2.13 GHz Pentium M, ATI Radeon Mobility x700 128 MB)  2530 3D Marks
 Fujitsu n6410 (1.66 GHz Core Duo, ATI X1400 128MB)  2,273 3DMarks
 HP dv4000 (1.86GHz Pentium M, ATI X700 128MB)  2536 3D Marks
 Acer TravelMate 8204WLMi (2.0GHz Core Duo, ATI X1600 256MB)  4157 3DMarks

 

 نتایج تست Notebook 3DMark06
 

Notebook  3DMark 06 Results
Apple MacBook Pro (2.0GHz Core Duo, ATI X1600 128MB  1,528 3D Marks
Sony Vaio SZ-110B in Speed Mode (Using Nvidia GeForce Go 7400)  794 3DMarks
Alienware M7700 (AMD Athlon FX-60 Nvidia GeForce Go7800GTX)  4,085 3DMarks
 Asus A6J (1.83GHz Core Duo, ATI X1600 128MB)  1,819 3D Marks

متأسفانه، من پس از خرید مک بوک، متوجه ی سرعت کم X1600 شدم. به همین نحو مدل Acer 8204 در تست 3DMark05 تقریباً امتیاز 3900 را بدست آورد. مدل مک بوک X1600 با هسته ی 310 و حافظه ی 300 بررسی شده است، که تقریباً 30درصد کمتر از حافظه/هسته 425/425 است که در سایر مک بوکهای X1600 این مشخصه بکار رفته است. من با افزایش 400 امتیازی این هسته مشکلی ندارم، اما هر وضعیتی بیش از 315 در حافظه باعث توقف عملکرد ویندوز می شود. می دانم که سایر نوت بوکها با ارتقاء حافظه شانس بهتری دارند، اما به هر حال این هسته در چنین شرایطی با اهمیت تر است. با حافظه/هسته ی 310/400 در تست 3DMark05 من به امتیازی معادل 3313 دست یافتم. به نظر می رسید که لپ تاپ با این تنظیمات ثابت و پایدار است. من از اینکه امتیاز بیشتری را امتحاب کنم اصلاً نگران نیستم.

برخی نظرات درباره ی عملکرد سیستم
دلیل اصلی من برای اجرای بازی در لپ تاپ به بخش جزئی کرک مربوط می شد که مایلم آنرا در بازی World of Warcraft ببینم. من با کاهش سرعت ساعت پردازنده ی لپ تاپ X1600 کمی ناامید شدم، اما این لپ تاپ دوست داشتنی من مثل یک ویلون زن حرفه ایی عملکرد عالی داشت. با نگاهی به تعدادی سیستم و حافظه گرافیکی، حتی بازی طاقت فرسا و خشن Ironforge ( یا Orgrimmar) با افزایش سطح تنظیمات سیستم قابل اجراست. سیستم مختص بازی تقریباً شبیه به لپ تاپ X800 Pro است و بنابراین جابجا کردن آن کار چندان دشواری نبود. من تابحال بازی Oblivion را نخریدم، بنابراین نمی توانم به شما بگویم که چطور اجرا می شود، اما بازی Half-Life 2 در کمال آرامش اجرا می شود.

اگر تابحال کاربر سیستم های اپل بودید، نمی توانم به شما بگویم که این سیستم چقدر سریعتر از اپل PowerPC کار می کند. تنها چیزی که می توانم بگویم اینست که همه چیز به وضوح سریعتر عمل می کرد. من فقط آن موقع که برنامه یFirefox اولین بار پس از 10 ثانیه اجرا کند، کمی نگران شدم، اما طی چند روز بعد، با ارائه ی نسخه ی تصحیح شده ی آن این برنامه تقریباً طی دو ثانیه اجرا می شد. برخورداری از شبکه با رابط پرسرعت، تند و سریع اتفاق می افتد. من این نقد و بررسی را با نرم افزار ورد آفیس 30 روزه نوشتم: مک بوک آزمایشی با نرم افزارهای اولیه ایی همراه بود و تااینجا همه چیز خوب و راحت پیش می رفت. استخراج 700مگابایت فایل divx در مقایسه با سیستم رومیزی با مشخصه AMD 3000XP سریعتر اجرا می شد. رویهمرفته، من از عملکرد مک بوک راضی ام و آنرا دوست دارم و این سیستم عطش قدرت مرا سیراب می کند.

صفحه کلید و پد لمسی

این صفحه کلید بواسطه ی کارایی خوب کلیدهایش و کلیدهای بسیار کارآمد Function که در امتداد قسمت بالای صفحه کلید قرار دارد، بسیار زیباست. این کلیدها برای تنظیم بلندی صدا و درخشندگی تصویر بکار برده می شوند. همچنین، این لپ تاپ مجهز به صفحه کلید روشن و معروف اپل است، که طبق تنظیمات پیش فرض موقعی که تاریک می شود از سنسور تنظیم نور محیط استفاده می کنیم. Trackpad این نوت بوک بزرگ و قشنگ است، هر چند مانند یک کاربر ویندوز از فقدان کلیک راست آن تأسف خوردم ( کم کم به ctrl-click عادت می کنید). یکی از دو مشخصه ی معرکه ی آن تجهیز کلید دو انگشتی Scroll است.

به محض اینکه هر دو انگشتتان را روی trackpad بگذارید، بدون هر گونه حرکتی، می توانید به بالاو پایین یا چپ و راست صفحه بروید. این ویژگی واقعاً خیلی طبیعی کار می کرد و عملکرد آن نسبت به استفاده از نوار کوچک کنار trackpad که در سایر لپ تاپها لحاظ شده، کارایی بهتری دارد. من همچنین کلیدهای مخصوص Home و End را در این صفحه کلید ندارم، بطوری که در چهار کلید جهت دار واقع در سمت راست و پایین صفحه کلید تعبیه شده اند. البته با توجه به صفحه کلید نوت بوکهای کوچکتری که ساخته شده ( مانند مدل W3J) کمی ناامید شدم. تصور می کنم به کار با آن صفحه کلید عادت خواهم کرد.

پورتها
نمی دانم چرا خروجی S-Video ناچاراً از این سیستم حذف شد، ولی شرکت اپل بیش از این تمایل دارد که اگر شما احیاناً این پورت را می خواهید به جای S-Video کابل DVI را به شما بفروشد.
 

پورتهای سمت چپ: سیم برق، پورت USB، ورودی میکروفون و خروجی هدفون ( هر دو اپتیکال) و شیار کارت ExpressCard.

سمت راست: پورت DVI، اترنت، پورت 400 FireWire و USB.
 

قسمت پشت: یک دریچه ی بزرگ تهو یه ی هوا در راستای لبه ی پشتی لپ تاپ قرار دارد.
 

قسمت جلو: کلید Power و شیار درایو اپتیکال 4X DVD-R به زیبایی در جلوی لپ تاپ تعبیه شده است.
 

 

نمایشگر
مهندسین اپل تصمیم سختی گرفتند تا 60 پیکسل باارزش عمودی نمایشگر را از مشخصه ی وایداسکرین آن حذف کنند، با این هدف که دوربین بسیار با کیفیت iSight را در آن تعبیه کنند. با این حال این نمایشگر به پهنای تصاویر سینمای 16:9 که من آنرا دوست دارم، نمی رسد، بنابراین اصلاً از این وضعیت ناراحت نیستم. من از آن آدمهای هستم که دیوانه ی دوربین ام، پس به نظر من انتخاب خوبی را برای خودم رقم زدم. رزولوشن آن بهتر از نمایشگر W3J است، ضمن اینکه یکی از باریکترین نمایشگرهایی ست که بطور افراطی در آن نوت بوک تعبیه شده است ( زرولوشن 900×1440 در مقایسه با 768×1280 پیکسل).
 

زاویه افقی این نمایشگر باریک واقعاً دیوانه کننده است. این نمایشگر بطور خاص زاویه ی 180 درجه دارد، هر چند تصویر روی صفحه به نوعی سخت و دشوار دیده می شود. زاویه عمودی آن به این خوبی نیست. این نمایشگر با زاویه ی تقریباً 15 درجه لکه های جالبی را پدید می آورد بطوری که درخشندگی تصویر از بین می رود و رنگهای سفید و سیاه در هم محور می شوند.

من قبل از اینکه این لپ تاپ را از فروشگاه کامپیوتری مدرسه ام بخرم، به تصویر آن نگاه کردم و این مورد قطعاً یکی از مواردی ست که واقعاً می پسندم. با ادعای اینکه درخشندگی 67درصدی این نمایشگر بیشتر از درخشندگی فعلی نمایشگر PowerBook است و درواقع جایگزین آن شده، این نمایشگر گواهی ست بر این موضوع که شما از این پس هیچ اجباری به رفتن و درگیرشدن با نمایشگرهای شفاف و براق ندارید، تا رنگها را به این شکل و با این کنتراست ببینید.

تا آنجاییکه من دقت کردم، این نمایشگر بهترین نمایشگریست که تابهحال در نوت بوک دیده ام. طبق بررسی که کردم تصویر بازی اصلاً مات و مبهم نیست و رمزگذاری هارد از خودِ وب سایت اپل حیرت انگیز به نظر می رسید. رنگهای Solid در این نمایشگر یک نوع بافتی داشتند که بعضی ها راجع به آن نظر می دادند، اما من درواقع به نوعی آنرا دوست دارم. این مورد چندان قابل توجه نیست و کیفیت تصویر آن به نوعی ست که همه چیز در آن به نظر سازمان یافته و طبیعی است. قبل از آنکه لپ تاپ را بخرید، آنرا امتحان کنید، اما من به آن نسبت 9.5 به 10 می دهم ( جای پیشرفت دارد).
 

 

عمر باتری
عمرباتری آن خوب است اما خیلی عالی نیست. با تنظیم درخشانی نمایشگر در حد متوسط و همزمان با آن که به تایپ متون و جستجو در وب مشغول هستم، این باتری حدود 3ساعت و 15 دقیقه عمر می کند( بیشتر از حد متوسط). من اجرای بازی با برق باتری لپ تاپ را تست نکردم، اما هرگز قصد انجام چنین کاری هم نداشتم، پس خیلی از آن راضی هستم. این باتری برای چنین نوت بوک باریکی واقعاً خوب و مناسب است.

شبکه بی سیم
عملکرد شبکه بی سیم معرکه ست و تا آنجاییکه می دانم دامنه ی خوبی دارد. آپارتمان من خیلی کوچک است پس Airport Extreme برای کاهش قدرت سیگنالها مشکلی ندارد. به نظر می رسد که نسبت به شبکه IBM T40 همسرم پیشرفت بهتری دارد. من از سیستم عامل X نصب شده بر سیستم کمال تشکر را دارم که بطور اتوماتیک به قوی ترین شبکه بی سیم وصل می شود.

صدا
بلندگوها در سمت راست و چپ صفحه کلید تعبیه شده اند. واضح است که صدای باس کیفیت عالی ندارد، اما اگر از من می پرسید برای یک لپ تاپ، این صدای خوب و مناسبی است. چیدمان بلندگوها به پخش صدای آن کمک می کند بنابراین نیازی نیست درباره ی گرفتگی صدای آن نگران باشید ( مانندبلندگوهای نصب شده در لپ تاپهای اچ پی). بلندی صدای آن برای تماشای فیلم (با فورمت divx) خوب است و بازخورد صدای بلندگوها در هدفون معرکه ست.

گرما و سروصدا
این نوت بوک موقعی که از برق شهری استفاده می کند بطور تعجب آوری خنک است. همه مشخصه ها برای افزایش عمر باتری قربانی می شوند و یک سری قطعات هم صرفاً تاحدودی گرم می شوند. موقعی که نوت بوک به برق وصل است و همه چیز از دریچه ی هوا به بیرون می رود،خیلی گرم می شود. بدنه ی آلومینیومی آن مانند یک منفذ بزرگ هوای گرم را جذب کرده و به بیرون انتقال می دهد. نوارهای بزرگ همردیف پشت و قسمت زیر دستگاه، بالاخص خیلی گرم می شود. در قسمت بالای سیستم، و منافذ روی بلندگوی سمت چپ نیز خیلی گرم می شود، به طوری که این گرما کاملاً احساس می شود، همانطور که این موضوع درمورد مدل X1600 صحت دارد.

تعجب ندارد که آنها عملکرد گرافیکی آنرا برآورد می کنند. به اندازه ی کافی جای تعجب دارد که این سیستم موقع اجرای بازی به نظر نمی رسد که بیشتر از این گرم شود. من چندان مطئمن نیستم که آیا این مورد به این خاطر است که وقتی بازی اجرا نمی شود از سرعت سیستم جلوگیری بعمل می آید، اما قصد دارم بیشتر روی این موضوع تحقیق کنم. این مبلغی ست که باید برای داشتن سیستم های با وزن 5.5 پوندی و قطر 1 اینچ پرداخت کنید. در هر حال، من نمی خواهم موقعی که سیستم به برق وصل است و گرما تولید می کند، مک بوک را روی لپ تاپ تان بگذارم، مگر اینکه شلوار جین پوشیده باشید که در این صورت گرمای آنرا احساس نمی کنید یا اینکه تصمیم گرفتید که در آینده صاحب هیچ فرزندی نشوید ( بواسطه ی آسیبهای احتمالی).

سروصدای مک بوک داستان دیگری را برای خودش رقم زده است. احتمالاً با توجه به گرمای سیستم، این دستگاه کاملاً بی صداست. در یک اتاق کاملاً آرام، با قرار دادن گوش خود در نزدیکی صفحه کلید، می توان صدای کم آنرا بشنوم، بطوری که گمان می کنم مانند فن لپ تاپ X1600 کار می کند. به جزء سایر صداهای داخل اتاق مثل صدای نفس هایم، دیگر نمی توانم صدای دیگری بشنوم. درایو DVD صدا دارد، مخصوصاً موقعی که دارید نرم افزاری را نصب می کنید، اما صدای آن خیلی بد نیست.

Boot Camp

قبل از اینها ما متوجه ی نحوه ی عملکرد این سیستم کوچولو در رابطه با برخی برنامه های ویندوز و اجرای بازی و تست های محک سیستم شدیم، اما حس می کنم باید درباره ی سایر برنامه ها نیز اطلاعاتی به شما بدهم. تجربه ی اجرای راحت و روان دوبار بوت شدن آن باید برای من یک مورد قطعی شود، ضمن اینکه می بایست سیستمی داشته باشم که مبتنی بر ویندوز بوده و برای مدرسه Law School مناسب باشد. خوشحالم که به اطلاع شما برسانم با هر علاقه و هدفی که این سیستم را در اختیار دارید، بگویم که این سیستم کارایی عالی دارد. یک سری اشکال گیری هایی نسبت به ویندوزXP روا داشته اند که مطمئنم، با عرضه ی محصولات بعدی این ایرادها برطرف می شود. نقاط ضعف آن عبارتند از:

فقدان کلیدهای Function... کلیدهای F به همان روشی که در ویندوز عمل می کنند، کارایی دارند بدین معنا که صدای سیستم، درخشندگی صفحه نمایش و غیره.... را تغییر نمی دهند.
سیستم صوتی آن موقعی که به هدفون وصل است mute نمی شود.....
دوربین iSight کارایی ندارد.

همانطور که می توانید ببینید اینها سخت افزارهای مرتبط هستند و برای اصلاح لپ تاپ اپل به درایورهای بهتری نیاز خواهد داشت. کلید Windows به شکل کلید Apple ترسیم شده و کلید eject همچنان در این لپ تاپ کارایی دارد.

علاوه براین مشخصات جزئی، من با نصب نرم افزار ویندوز هیچ مشکلی ندارم. برنامه ها فقط کمی روان تر اجرا می شوند.

نتیجه گیری
این لپ تاپ فوق العاده سرد است. برای کسانی مثل من که طبع گرمی دارند و جای پشیمانی هم ندارم. هفته ی گذشته من یک کاربر همیشگی بودم و نصاب کامپیوترهای PC، و حالا صاحب اولین نوت بوک ام شدم و همچنین دارنده ی اولین مک بوک ام. این یک نوع دیوانگی ست. تاحالا که از این کارم پشیمان نیستم. من همیشه صاحب یک PC بودم، اما سیستم عامل X من را خیلی تحت تأثیر قرار داد. اولین نگرانی و سختی من " اوه اوه " موقعی بود که تست 3DMark05 را اجرا کردم. واقعاً یکه خوردم، اما باز هم احساس می کنم که این کامپیوتر کارایی کافی برای اجرای بازی های دو سال آینده را دارد. مهمتر اینکه، این سیستم کوچکتر و کم صداتر از سایر مدلهایست که من دیدم، بطوریکه فکر می کنم برای مشخصات بیشتر از اینها طراحی شده است.

شاید این نوت بوک گرانتر از مدلهای دیگر باشد، اما هیچکدام از آنها به این اندازه کوچک، خنک و جمع و جور نیستند. به نظر من مدل Acer 8240 تنها مدلی ست که شبیه این مدل است و حتی قیمت آنها هم بسیار نزدیک به هم است. به قیمت اولین سیستم Apple Titanium توجه کنید، این چیزها بویژه اساس تجارت محسوب می شود. من همیشه ناراحتم از اینکه ببینم به قیمت سیستم ها اضافه می شود، اما در این مورد، دوست ندارم لپ تاپ ام را پس بدهم. خلاصه اینکه این سیستمی نیست که همه ی آن مشخصه ها را داشته باشد؟

ویژگی ها
بسیار خوش ساخت
عملکرد کلی سیستم عالی
ابعاد کوچکتر و وزن آن کمتر از سایر لپ تاپهای مشابه است (بعنوان مثال 0.45 گرم سیکتر از Acer 8204 است).
قابلیت اجرای سیستم عامل XP و OS X ( و بطور بالقوه سیستم عامل لینوکس)
بسیار آرام
درخشندگی جالب و تماشایی نه از نوع نمایشگرهای با انعکاس زیاد نور
کیفیت بالای دوربین
عمر باتری خوب و مناسب
قابلیت اجرای بازی مثل عرصه ی رقابت
همراه با ریموت کنترل برای برنامه های چند رسانه ایی و پاورپوینت

  www.news-day.rozblog.com

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
من علی زمانی مدیراین وب میباشم.تمامی اطلاعات وجوددرسایت نظرات وعقیده های شخصی ودانسته هاوتحقیقات این شخص میباشد.اگرسوالی درزمینه ی کامپیوتروموبایل داریدایمیل من راAddکنید.امیدوارم ازاطلاعات درسایت ونظراتم خوشتون بیاد.موفق باشید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شماکدام یک ازمارک های زیررادرزمینه ی لب تاب میپسندید؟
    به نظرشماکدام انتی ویروس برتراست؟
    شماکدام یک ازماک های زیررادرزمینه ی موبایل قبول دارید؟
    شماازکدام سیستم عامل درکامپیوترخوداستفاده میکنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 76
  • بازدید سال : 123
  • بازدید کلی : 11,791
  • کدهای اختصاصی
    اطلاعات درباره ی گوشی htc اطلاعات درباره ی گوشی samsung اطلاعات درباره ی لب تاپ dell,hp,sony,apple,msi,acer,asus,fujitsu,toshiba اطلاعات درباره ی ایپدوتبلت اطلاعات درباره ی تمامی فناوری های روزدنیا